Tuesday, June 12, 2012

LIFE IS NEVER PERFECT

Dear blog,

Assalamualaikum,

Alahai...sorry ye blog.
Saya seperti tidak menunaikan janji.
Janji utk update blog secara kerap.
Tu lah...hati nie meronta nak hapdet tapi jiwa kosong.
Camna???

Ok, peeps!
How are you doing?
Saya...Alhamdullilah.
Even ada crack here n there...that's normal la kan.
Hidup nie ada pasang-surutnya.
Ada benda buat kita happy.
Ada benda buat kita mcm gggrrrrrrrrr...
Itulah hidup namanya.
Kenalah kuatkan jiwa, kuatkan hati.
Kalau tak, ha! ada cerita terjun bangunan kang!
Selisih.

Last month, adalah  feel down on some matters.
Kita dok diam-diam, tak kacau sesapa pun.
Tapi tu pun tak boleh senangkan hati org lain.
Saya takleh nak puaskan hati semua pihak.
Kalau saya jaga hati dia-dia-dia, hati saya???
Takde pun org kisah.
Tapi makin kita diamkan, makin 'berbunyi' dia.
Dia ingat kita suka sgtlah tu.
Tak semestinya saya diam, saya taktahu apa yg berlaku.
I know what U did!!!
Every step that you made.
Tak payah susah-susah cari cerita, cerita will come back to me.
So don't cross the line, kalau takmo tgk 'gunung-berapi' meletup.
Berpada-padalah ye.

Then, sibuk memikirkan satu benda nie.
Fuhhh...(picit kepala yg tak pening)
Mcm2 perkara kena buat secara teratur.
Takpe, mana yg boleh kita bolehkanlah.
Yg tak boleh tu, diam-diam sudehhh.
Bukan prinsip, kalau tak boleh tetap nak dibolehkan.
Org lain mungkin, Insyaallah bukan diri ini.
Jadilah lebih realistik.

Life is never perfect, that is the fact.
But all that matters is how we make it worth living for.
Be grateful.


No comments: